اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی شامل سیستم‌های PLC، DCS، FCS و ...

اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی شامل سیستم‌های PLC، DCS، FCS و ...

کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی PID Control در صنعت

چاپ کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی  PID Control در صنعت


تالیف: مهندس احمد فرجی

انتشارات: نگارنده دانش

چاپ: اول/ آذر 1393

قیمت: 19000 تومان (با تخفیف 17100 تومان)


خرید آنلاین از انتشارات نگارنده دانش


http://negarandedanesh.com/BookInfo.aspx?bid=145







سرفصل کتاب


فصل اول: آشنایی با انواع سیستم‌های صنعتی

 در این فصل به بررسی مفاهیم صنعتی از قبیل فرآیند، کنترل فرآیند، لوپ، کمیت‌های کنترلی، کنترل منوال/اتوماتیک، سیستم‌های حلقه‌باز و حلقه بسته پرداخته می‌شود. در حقیقت مفاهیم ساده ولی پر اهمیت کنترلی در این فصل ارائه می‌شود.


فصل دوم: آشنایی با نقشه‌ها و علائم ابزاردقیق (P&ID ، PFD و ...)

در این فصل به بررسی انواع نقشه‌های مهم در ابزاردقیق از قبیل PFD، P&ID، Loop Diagram و SAMA Diagram پرداخته و علائم موجود در آنها تشریح می‌شود. تمرکز این فصل بر بررسی نقشه‌های P&ID و علائم به کار رفته در آنها است.


فصل سوم: استراتژی‌های کنترل لوپ

در این فصل به بررسی انواع استراتژی مهم کنترلی از قبیل Cascade Control، Ratio Control، Feed Forward Control و ... پرداخته شده و این استراتژی‌ها به همراه مثال‌های متعدد بررسی می‌شوند.


فصل چهارم: متدهای (روش‌های) کترل لوپ

در این فصل ضمن آشنایی با کنترل مستقیم و معکوس، انواع متدهای کنترل لوپ از قبیل کنترل On/Off، کنترل P، کنترل I، کنترل PI، کنترل D، کنترل PD و کنترل PID و روابط مورد استفاده در آنها تشریح شده است.


فصل پنجم: اصلاح و بهبود PID Control استاندارد

در این فصل مواردی که در بهبود فرمول استاندارد PID موثر بوده و در اصطلاح به آنها "MODIFICATIONS" گفته می‌شود، بررسی می‌گردد.


فصل ششم: شناخت رفتار داینامیک پروسه‌های صنعتی

در این فصل رفتار داینامیک پروسه‌های صنعتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. شناخت این رفتار می‌تواند کمک فراوانی به طراحی سیستم کنترل و نیز Tuning لوپ نماید. مطالب این فصل در پروژه‌های صنعتی بسیار مهم و پرکاربرد است.


فصل هفتم: روش‌های تنظیم لوپ (Tuning)

یکی از مباحث بسیار مهم در پیاده‌سازی PID Control، انتخاب صحیح ضرایب PID است؛ به نحوی‌که سیستم دارای بهترین پاسخ بوده و در حالت پایدار قرار گیرد. به این عمل،  Tuning گفته می‌شود. در فصل هفتم به بررسی انواع روش‌های متداول Tuning از قبیل، زیگلر-نیکولز، کوهن-کن، CHR، لاندا، IMC، ITAE، Tyreus – Luyben، Damped Oscillation Method و ... پرداخته می‌شود.


فصل هشتم: آشنایی با انواع سخت‌افزارهای کنترل PID

در این انواع سخت‌افزارهای متداول صنعتی به منظور پیاده‌سازی PID Control بررسی می‌شوند.

 

فصل نهم: پیاده‌سازی Control PID در نرم‌افزار STEP7

در این فصل به بررسی پیاده‌سازی و برنامه‌نویسی PID Control با استفاده از بلاک‌های عمومی موجود در Library نرم‌افزار STEP7 پرداخته می‌شود. منظور از بلاک‌های عمومی، بلاک‌های FB41، FB42 و FB43 است که برای انواع لوپ‌های مختلف قابل استفاده هستند. در این فصل ضمن تشریح کامل بلاک‌های فوق، مثال‌های متعددی در جهت درک بهتر موضوع ارائه شده است.


فصل دهم: پیاده‌سازی کنترل دما در STEP7

در این فصل به بررسی بلاک‌های مخصوص کنترل دما (FB58، FB59) در PLC S7 و روش برنامه‌نویسی آنها پرداخته می‌شود. در این فصل ضمن تشریح کامل بلاک‌های فوق، مثال‌های متعددی در جهت درک بهتر موضوع ارائه شده است.


فصل یازدهم: پیاده‌سازی استراژی‌های مختلف کنترل لوپ در S7

در این فصل روش برنامه‌نویسی و پیاده‌سازی انواع استراتژی‌های مختلف کنترل لوپ از قبیل Cascade، Ratio، Feed Forward و Override در PLC S7 به همراه مثال‌های مختلف ارائه می‌شود.









نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد